
Solgaven Valby
Byggeri af Øresundsperroner og gangtunnel på København Syd

Natarbejde på København Syd i uge 17 og 18
10-04-2025
I forbindelse med byggeriet af nye perroner til Øresundstogene på København Syd, skal vi i den kommende tid udføre en række arbejder, som foregår tæt på sporene. Af sikkerhedsgrunde er det nødvendigt at udføre arbejdet, når sporene kan lukkes, så derfor foregår arbejdet om natten.
Hvilket arbejde skal udføres?
Mens sporene er spærret, skal vi blandt andet arbejde med skærmvægge og montere perronelementer ved Øresundssporene. Derudover skal vi arbejde på den nye trappe fra Gammel Køge Landevej og til perronerne samt arbejde på og ved sporene.
Arbejdet vil periodevis være støjende.
Arbejdsperioder
Sporene er spærret – og arbejdet vil blive udført – i følgende perioder i de to uger:
- Nætterne mellem søndag den 20. april og onsdag den 23. april
- Nætterne mellem fredag den 25. april og søndag den 27. april
- Nætterne mellem tirsdag den 29. april og lørdag den 3. maj
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk eller 72 30 20 20.

København Syd i marts, april og maj
28-02-2025
Her får du en oversigt over Metroselskabets forventede aktiviteter i området ved København Syd i marts, april og maj 2025.
Omstigningsområdet ved Carl Jacobsens Vej
Ved omstigningsområdet fortsætter arbejdet med nye elevatorer til Køge Bugt-banens spor 2 – det forventer vi at kunne afslutte sidst på foråret. Derudover udfører vi en række mindre granit-arbejder ved trapperne samt andre mindre arbejder ved trapper, elevatorer og rulletrapper.
Øresundsperronerne og gangtunnellen under Øresundssporene
Ved Øresundssporene og gangtunnelen under sporene til Følager-området fortsætter vi med de afsluttende beton-arbejder. Samtidig går vi i gang med at opsætte granit og installere trapper, ligesom vi indretter teknikrummene.
I uge 9 (fra onsdag den 26. februar kl. 00.50 og frem til mandag den 3. marts kl. 06.00) samt i uge 11 (fredag den 14. marts kl. 22.00 og frem til mandag den 17. marts kl. 06.00) har vi tidligere varslet et natarbejde.
Ny trappe og elevator til Køge Bugt-banens spor 1
I løbet af april går arbejdet i gang med at etablere en ny trappe og elevator lige syd for Køge Bugt-banen imellem Øresundssporene og København-Ringsted-banen. Arbejdet foregår i et mindre område i forlængelse af den tidligere byggeplads på Strømmen. I første omgang etablerer vi arbejdspladsen og gør klar til det videre arbejde. Arbejdet foregår i dagtimerne medmindre vi varsler andet via SMS.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk eller 72 30 20 20.

Natarbejde på København Syd i februar og marts
19-02-2025
I forbindelse med byggeriet af nye perroner til Øresundstogene på København Syd, skal vi i den kommende tid udføre en række arbejder, som er tæt på sporene. Af sikkerhedsgrunde er det nødvendigt at udføre arbejdet, når sporene kan lukkes, så derfor foregår arbejdet om natten.
Natarbejde i uge 9
I uge 9 skal vi arbejde med perronelementer og skærmvægge ved Øresundssporene og København-Ringsted-banen samt gøre klar til den nye trappe fra Gammel Køge Landevej og ned til de nye Øresundsperroner. Arbejdet foregår fra onsdag den 26. februar kl. 00.50 og frem til mandag den 3. marts kl. 06.00.
Arbejdet vil periodevis være støjende.
Natarbejde i uge 11
I uge 11 fortsætter arbejdet med skærmvægge og perronelementer ved Øresundssporene og København-Ringsted-banen, ligesom vi skal montere den nye trappe fra Gammel Køge Landevej til de nye Øresundsperroner. Arbejdet foregår fra fredag den 14. marts kl. 22.00 og frem til mandag den 17. marts kl. 06.00.
Arbejdet vil periodevis være støjende.
Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk eller 7230 2020.

Nedbrydning af væg ved omstigningsområdet på København Syd
08-01-2025
Byggeriet af den gangtunnel under sporene, som i fremtiden skal forbinde Følager med omstigningsområdet, er godt i gang og fortsætter her i det nye år. Nu er det blevet tid til at nedbryde den betonvæg, som i dag adskiller den kommende tunnel fra omstigningsområdet, som har været åbent, siden metrostationen åbnede i juni 2024.
Nedbrydning af betonvæg
Betonvæggen, der skal nedbrydes, findes i den del af omstigningsområdet, som ligger tættest på opgangen til København-Ringsted-banen. I dag er der en grøn træplade-væg og bag denne ligger den betonvæg, som skal fjernes.
De forberedende arbejder forventes at gå i gang lige i starten af 2025, mens selve nedbrydningsarbejdet forventes at gå i gang i uge 5 og tage cirka fire uger. Nedbrydningsarbejdet udføres hele døgnet. I dagtimerne nedbrydes betonen nede i tunnelen, ligesom betonstykkerne læsses og bortkøres fra byggepladsen på Følager-siden. I aften- og nattetimerne fragtes betonstykkerne fra tunnelen og ud til byggepladsen ved Følager, så de kan blive kørt væk de følgende dage.
Selvom vi laver en række støjdæmpende tiltag, kan arbejdet ind imellem opleves støjende – det beklager vi.
Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk eller 7230 2020.

København Syd i januar og februar
29-10-2024
Her får du en oversigt over Metroselskabets forventede aktiviteter i området ved København Syd i januar og februar 2025.
Stationsplads og ny cykelsti
Den nye cykelsti er nu færdig og åbnet langs metrostationen. I de kommende måneder kan der være enkelte, mindre arbejder i områder, da vi blandt andet afventer el-selskabet for at kunne færdiggøre enkelte arbejder.
Omstigningsområdet ved Carl Jacobsens Vej
Ved omstigningsområdet går vi i det nye år i gang med at installere et nyt elevatortårn til Køge Bugt-banens spor 2. Arbejdet foregår i et afspærret område og forventes ikke at være særligt støjende og forventes ikke at påvirke adgangsvejene til og fra stationen.
Øresundsperronerne og gangtunnellen under Øresundssporene
Byggeriet af perroner langs Øresundssporene samt byggeriet af gangtunnelen under sporene ved Følager fortsætter også i de kommende måneder. I gangtunnelen under sporene udføres blandt andet betonarbejder, hvor en væg skal nedbrydes for at forbinde gangtunnelen med omstigningsområdet. Dette arbejde informerer vi nærmere om i starten af det nye år.
Vi forventer kun begrænsede aktiviteter på byggepladsen mellem jul og nytår.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk eller 72 30 20 20.

København Syd i september og oktober
29-08-2024
Her får du en oversigt over Metroselskabets forventede aktiviteter i området ved København Syd i september og oktober.
Stationsplads og ny cykelsti
Arbejdet med at anlægge fortov og cykelsti langs metrostationen mellem vendepladsen og Gammel Køge Landevej fortsætter her i efteråret. Entreprenøren er blandt andet i gang med at lægge et nyt lag asfalt på vejen i vendepladsen, som derfor afspærres i en periode mens asfalten hærder til bustrafikken. Senere på efteråret beplantes bedene på stationspladsen og på vendepladsen.
Omstigningsområdet ved Carl Jacobsens Vej
Hen over efteråret udfører vi en række mindre arbejder i forbindelse med omstigningsområdet. Aktiviteterne foregår i dagtimerne og forventes ikke at være særligt støjende.
Øresundsperronerne og gangtunnellen under Øresundssporene
BByggeriet af perroner langs Øresundssporene samt byggeriet af gangtunnelen under sporene ved Følager fortsætter også i de kommende måneder. I gangtunnelen under sporene udføres blandt andet betonarbejder, mens arbejdet langs sporene består i etablering af perroner og teknik.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk eller 72 30 20 20.

København Syd i juli og august
28-06-2024
Den 22. juni åbnede omstigningsområdet og Metroen til København Syd – tak til alle jer, der deltog i åbningsdagen. I den kommende tid fortsætter byggeriet af Øresundsperronerne og gangtunnelen under sporene samt andre mindre arbejder i området. Her får du en oversigt over Metroselskabets forventede aktiviteter i området i juli og august.
Stationsplads og ny cykelsti
Hen over sommeren fortsætter arbejdet med at anlægge fortov og cykelsti langs metrostationen mellem vendepladsen og Gammel Køge Landevej. Ligeledes anlægger vi busholdepladser på vendeplads-området, som derfor er indhegnet. Til efteråret beplantes bedene på stationspladsen.
Omstigningsområdet ved Carl Jacobsens Vej
Hen over sommeren udfører vi en række mindre arbejder i forbindelse med omstignings-området. Det er blandt andet justering af afvanding, opsætning af granit, forskellige lednings-arbejder samt nedbrydning af enkelte sekantpæle, som kan være støjende.
Øresundsperronerne og gangtunnellen under Øresundssporene
Byggeriet af perroner langs Øresundssporene samt byggeriet af gangtunnelen under sporene ved Følager fortsætter også hen over sommeren. Som tidligere varslet (se næste opslag nedenfor) skal entreprenøren i forbindelse med spærring af sporene blandt andet udføre forskellige konstruktionsarbejder til perroner og trapper, ligesom der skal udføres støbning og forskellige funderingsarbejder til master mv. Arbejdet vil periodevis være støjende og udføres hele døgnet.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk eller 72 30 20 20.

Døgnarbejde over sommeren
16-06-2024
I forbindelse med byggeriet af perroner til Øresundstog på København Syd skal vores entreprenør hen over sommeren udføre støjende døgnarbejde. Arbejdet udføres på vegne af Banedanmark. Af sikkerhedsgrunde er det nødvendigt at lukke Øresundssporene, mens arbejdet udføres – og for at sporene skal være lukket så kort tid som muligt, udføres arbejdet hele døgnet.
Periode
- Spor 21: Natspærringer i tidsrummet 22:00 – 06:00 fra den 14. til og med den 21. juli og igen fra den 4. til og med den 18. august
- Spor 22: Døgnspærring fra lørdag den 22. juni kl. 23:00 til lørdag den 10. august kl. 04:00
- Spor 23: Natspærringer i tidsrummet 00:00 – 05:00 fra 8. juli til og med den 1. august
Spor 21 er Øresundssporet tættest på Følager-siden, Spor 22 er Øresundssporet tættest på resten af stationen, og Spor 23 er København-Ringsted-sporet tættest på Følager-siden.
Aktiviteter og områder
I denne periode skal entreprenøren blandt andet udføre forskellige konstruktionsarbejder til perroner og trapper, ligesom der skal udføres støbning og forskellige funderingsarbejder til master mv. Arbejdet vil periodevis være støjende.
Maskiner og materialer bringes til og fra arbejdsområdet på København Syd fra Banedanmarks materielplads på Vigerslev Godsvej, og derfor vil der også være aktiviteter her, dog kun i almindelig arbejdstid. Derudover kan der være aktiviteter på en lille del af området, der ligger ud mod banen på den tomme grund på hjørnet af Gammel Køge Landevej og Følager.
Arbejdet vil være støjende og udføres for Banedanmark og efter Jernbaneloven. Det betyder, at arbejdet udføres efter dispensation for støjgrænserne fra Københavns Kommune, og at dette arbejde ikke giver ret til kompensation. Læs evt. mere om arbejdet og reglerne her på vores hjemmeside.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk eller 72 30 20 20.

Pinsearbejde på København Syd
13-05-2024
I forbindelse med byggeriet af perroner til Øresundstog på København Syd skal vores entreprenør hen over pinsen udføre støjende døgnarbejde. Arbejdet udføres på vegne af Banedanmark.
Af sikkerhedsgrunde er det nødvendigt at lukke Øresundssporene, mens arbejdet udføres – og for at sporene skal være lukket så kort tid som muligt, udføres arbejdet hele døgnet.
Periode
Arbejdet påbegyndes lørdag morgen den 18. maj, og vi forventer at kunne afslutte arbejdet natten mellem mandag den 20. maj og tirsdag den 21. maj.
I denne periode skal entreprenøren blandt andet bore huller til perronfundamenter ved spor 22, som er det Øresundsspor, der er tættest på København-Ringsted-banen. Derefter skal der støbes fundamenter og andre konstruktioner på strækningen langs Øresundssporene mellem Gammel Køge Landevej og Køge Bugt-banen. Du vil også kunne opleve aktiviteter på den tomme grund på hjørnet af Gammel Køge Landevej og Følager.
Arbejdet vil være støjende og udføres for Banedanmark og efter Jernbaneloven. Det betyder, at arbejdet udføres efter dispensation for støjgrænserne fra Københavns Kommune, og at dette arbejde ikke giver ret til kompensation. Læs evt. mere om arbejdet og reglerne på vores hjemmeside, m.dk/kbhsyd.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk eller 72 30 20 20

København Syd i maj og juni
30-04-2024
Flere forskellige aktiviteter er fortsat i gang ved København Syd, og de fortsætter hen over for-året. Her får du en oversigt over Metroselskabets forventede aktiviteter i området i maj og juni.
Stationsplads og ny cykelsti
Frem mod åbningen i juni fortsætter arbejdet med stationspladsen, fortove og cykelsti. Arbejdet foregår oven på metrostationen og ved vendepladsen på Carl Jacobsens Vej. Vi skal blandt andet plante træer, opsætte ny belysning samt færdiggøre stationspladsen og cykelstien. Arbejdet med at anlægge stationspladsen, fortov og cykelsti foregår som udgangspunkt i dagtimerne medmindre andet varsles via SMS.
Omstigningsområdet ved Carl Jacobsens Vej
Byggeriet af omstigningsområdet, som skal gøre det let at skifte imellem de forskellige forbindelser, fortsætter også frem mod åbningen i juni. Her skal entreprenøren blandt andet færdiggøre trapper, elevatorer og forskellige andre installationsarbejder. Arbejdet kan være støjende, og der kan være aktiviteter hele døgnet.
Øresundsperronerne og gangtunnellen under Øresundssporene
Byggeriet af perroner langs Øresundssporene samt byggeriet af gangtunnelen under sporene ved Følager fortsætter også hen over foråret. Fra den 3. maj og cirka tre uger frem, skal vi udgrave gangtunnelen under sporene, og dette arbejde foregår hele døgnet. Derudover skal vi udføre betonarbejder i den forbindelse.
I pinsen forventer vi at skulle udføre borede fundamenter til Øresundsperronerne langs spor 22, som er Øresundssporet tættest på København-Ringsted-banen. Dette arbejde informerer vi nærmere om forud for arbejdet.
Arbejdet kan være støjende og kan forekomme hele døgnet.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk.

Ændrede adgangsveje ved København Syd
29-02-2024
I starten af marts ændrer byggepladsen ved København Syd sig lidt. I forbindelse med anlæggelsen af stationspladsen med ny fortov og cykelsti, lukkes vendepladsen ved Carl Jacobsens Vej.
Indgang til S-togets linje F (Ringbanen) og København-Ringsted-banen
Indtil nu har indgangen til S-togets linje F (Ringbanen – spor 11 og 12) og til DSB’s København-Ringsted-bane (spor 23 og 24) været fra vendepladsen for enden af metrobyggepladsen.
I starten af marts lukkes vendepladsen, og det betyder, at man fremover skal ind til Ringbanen og København-Ringsted-banen fra en ny indgang ud for Sukkertoppen. Det vedlagte kort viser den nye adgangsvej til de to tog-linjer.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk eller 72 30 20 20.

Arbejdet fortsætter ved København Syd i marts og april
27-02-2024
Flere forskellige aktiviteter er fortsat i gang ved København Syd, og de fortsætter hen over foråret. Her får en oversigt over Metroselskabets forventede aktiviteter i området i marts og april.
Stationsplads og ny cykelsti
Arbejdet med den nye cykelsti og det nye fortov langs med metrostationen er i gang fra parkeringspladsen ved Sukkertoppen og ned til Gammel Køge Landevej. Derudover går arbejdet med at anlægge stationspladsen ved vendesløjfen snart i gang, og det betyder, at vendesløjfen lukkes for trafik. Arbejdet med at anlægge stationspladsen, fortov og cykelsti foregår som udgangspunkt i dagtimerne medmindre andet varsles via SMS.
Omstigningsområdet ved Carl Jacobsens Vej
Byggeriet af omstigningsområdet, som skal gøre det let at skifte imellem de forskellige forbindelser, fortsætter også i de kommende måneder. Entreprenøren skal blandt andet lægge gulv, støbe vægge, færdiggøre trapper og forskellige andre installationsarbejder.
Arbejdet i området betyder ændrede adgangsveje til S-togets linje F (Ringbanen), så følg skiltningen på stationen, så vi passer godt på alle, mens arbejdet står på.
Arbejdet kan være støjende, og der kan være aktiviteter hele døgnet.
Øresundsperronerne og gangtunnellen under Øresundssporene
Byggeriet af perroner langs Øresundssporene samt byggeriet af gangtunnelen under sporene ved Følager fortsætter også hen over foråret. Det betyder blandt andet, at vi skal etablere jordankre og lave pælearbejde. Derudover går vi i gang med udgravningen til den kommende gangtunnel under sporene. Byggeriet af Øresundsperronerne udfører vi på vegne af Banedanmark.
Arbejdet kan være støjende og kan forekomme hele døgnet.
Nogle af de støjende arbejder i området giver mulighed for kompensation til nogle naboer. Hvis du er berettiget til kompensation efter reglerne i Nabopakkebekendtgørelsen, så modtager du automatisk et brev i postkassen med nærmere informationer.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk.

Ny cykelsti og fortov langs metrostationen på København Syd
31-01-2024
Her i starten af februar går vi i gang med at anlægge den nye cykelsti og det nye fortov langs den kommende stationsplads på København Syd.
Cykelsti og fortov langs metrostationen lukkes
Det betyder, at den nuværende sti langs Sukkertoppen mv. lukkes for cykler og gående på strækningen mellem vendepladsen på Carl Jacobsens Vej og Gammel Køge Landevej. I stedet skal du benytte Carl Jacobsens Vej på dette stykke.
Arbejdet foregår som udgangspunkt i dagtimerne medmindre andet varsles via SMS.
Stationspladsen anlægges
Anlæggelsen af den nye cykelsti er første skridt i etableringen af den nye stationsplads, som kommer til at ligge oven på metrostationen. På vores hjemmeside, m.dk/kbhsyd, kan du se, hvordan stationspladsen kommer til at se ud.

Støjende arbejde på Strømmen
18-01-2024
Nedbrydning af en større betonkonstruktion
I de kommende cirka tre uger fjerner vi en større betonkonstruktion på arbejdspladsen på Strømmen. Betonen skal nedbrydes, og det betyder, at arbejdet er støjende og kan give vibrationer i området lige omkring arbejdet. Vibrationerne kan være generende, men de er ufarlige for bygninger og ejendomme.
Mindre nedrivnings- og nedbrydningsarbejder
Efter nedbrydningen af den store betonkonstruktion kan du i de efterfølgende måneder opleve mindre gener fra nedrivnings- og nedbrydningsopgaver på byggepladsen på Strømmen.
Nedbrydningsarbejderne udføres i dagtimerne.
Nedbrydningsarbejderne er en del af de afsluttende faser frem mod åbningen af M4 til Sydhavn og Valby til sommer.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give.

Støjende arbejde på København Syd i januar og februar
19-12-2023
For nylig skiftede Ny Ellebjerg navn til København Syd for at markere overgangen til et nyt, trafikalt knudepunkt. Selvom navneskiftet er en milepæl, fortsætter arbejdet med at bygge den nye station, og i denne oversigt får du overblikket over Metroselskabets aktiviteter i området i januar og februar.
Stationsplads og ny cykelsti
I de kommende måneder går vores entreprenør klar til at gå i gang med at anlægge stationspladsen og den nye cykelsti og fortov langs med pladsen. Dette arbejde informerer vi nærmere om i det nye år.
Arbejdet foregår i dagtimerne.
Omstigningsområdet ved Carl Jacobsens Vej
Byggeriet af omstigningsområdet, som skal gøre det let at skifte imellem de forskellige forbindelser, fortsætter også i de kommende måneder. Entreprenøren skal blandt andet færdiggøre trapper, lægge granitgulve, udføre støbearbejde i forbindelse med væggene, lave elevatorarbejder til Ringbanen og Køge Bugt-banen, installere rulletrapper og forskellige andre installationsarbejder.
Arbejdet er støjende og kan forgå hele døgnet.
Øresundsperronerne og gangtunnellen under Øresundssporene
Byggeriet af perroner langs Øresundssporene samt byggeriet af gangtunnelen under sporene ved Følager fortsætter også i de kommende måneder. Det betyder blandt andet, at vi skal udføre sekantpæle og jordankre og muligvis begynde at grave ud til selve tunnelen. Derudover bygger vi videre på Øresundsperronerne på vegne af Banedanmark.
Arbejdet er støjende og kan foregå hele døgnet.
Nogle af de støjende arbejder i området giver mulighed for kompensation til nogle naboer. Hvis du er berettiget til kompensation efter reglerne i Nabopakkebekendtgørelsen, så modtager du automatisk et brev i postkassen med nærmere informationer.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk.

Støjende arbejde på Strømmen
23-10-2023
I starten af november åbner den nye Ringbane-perron på Ny Ellebjerg, og dermed kører linje F igen til og fra Ny Ellebjerg. Det er en milepæl i byggeriet af den kommende station, København Syd. I de kommende måneder fortsætter de øvrige byggeprojekter i området – dvs. metrostationen, omstigningsområdet, gangtunnellen under sporene og perronerne til Øresundstogene.
Her får du overblikket over aktiviteter på Ny Ellebjerg i november og december.
Ringbane-perronen og metrostationen
Den nye perron til S-togets linje F åbner i starten af november. Derefter bruger entreprenøren resten af november til at færdiggøre arbejdet og flytte ud af byggepladsen, så der kan blive gjort klar til at anlægge stationspladsen som næste trin. Det betyder, at der i første omgang bliver bygget ny cykelsti og fortov langs dele af baneterrænet hen til Gammel Køge Landevej. Cykelstien og fortovet anlægges i etaper.
Arbejdet foregår som udgangspunkt i dagtimerne medmindre andet varsles via SMS.
Omstigningsområdet ved Carl Jacobsens Vej
Byggeriet af omstigningsområdet, som skal gøre det let at skifte imellem de forskellige forbindelser, fortsætter også i de kommende måneder. Entreprenøren udfører blandt andet armering og støbning af trapper i omstigningsområdet samt gulv i de kommende butikslokaler mv. Derudover skal toppen skæres af en række sekantpæle, ligesom vi skal installere en elevator og udføre andre el- og VVS-arbejder.
Arbejdet er støjende og kan forgå hele døgnet.
Øresundsperronerne og gangtunnellen under Øresundssporene
I de kommende måneder fortsætter vi også med byggeriet af perroner langs Øresundssporene, ligesom vi bygger brodæk ved sporene under Køge Bugt-banen. Fordi arbejdet foregår tæt på sporene, er godstogstrafikken på Øresundsbanen indstillet, og derfor udføres arbejdet her også hele døgnet.
Arbejdet er støjende og kan give vibrationer, som er generende men ikke skadelige for bygningen. Dog kan du opleve, at ting på hylder klirrer eller flytter sig lidt.
Nogle af de støjende arbejder i området giver mulighed for kompensation til nogle naboer. Hvis du er berettiget til kompensation efter reglerne i Nabopakkebekendtgørelsen, så modtager du automatisk et brev i postkassen med nærmere informationer.
Vi beklager de gener, som arbejdet kan give. Hvis du har spørgsmål til arbejdet, er du velkommen til at kontakte os på nabo@m.dk.

Trappen til Køge Bugt-banen er åben igen
21-09-2023
Trappen fra Følager-stien og op til Køge Bugt-banens spor 2 er nu åben igen efter at have været lukket et par uger.
Du kan derfor igen benytte både trappe og elevator op til Køge Bugt-banen.

Ringbane-perronerne holder snart flyttedag på Ny Ellebjerg
For nogle år siden flyttede S-banens perroner på Linje F længere ned mod Gammel Køge Landevej, for at give plads til metrobyggeriet. Siden da har en helt ny metrostation taget form under jorden, og vi har gennem nogen tid været i gang med at flytte perronerne tilbage igen.
Her i efteråret bliver de nye perroner klar, og arbejdet med at færdiggøre de nye perroner betyder to ting:
- Den midlertidige gangbro (med elevator og trapper) fra Sukkertoppen-området og til Ringbaneperronerne mv. lukker med udgangen af september. Læs mere her.
- Der kører ikke S-tog til/fra Ny Ellebjerg på Linje F i oktober måned. Læs mere på DSB's hjemmeside her.
Vi beklager de gener, som arbejdet giver i oktober, men glæder os til at byde velkommen på de nye perroner for Linje F til november.

Midlertidig lukning af trappen til Køge Bugt-banen
19-09-2023
Det er desværre nødvendigt at lukke trappen fra Følager-stien og op til Køge Bugt-banens spor 2 midlertidigt. Trappen er lukket fra i dag, den 19. september.
Mens trappen er lukket, henviser vi til elevatoren, som findes på samme side som trappen. Følger du stien fra Solgaven og hen mod Køge Bugt-banen, er elevatoren på din højre side.
Vi genåbner trappen så hurtigt det er muligt, men der kan gå nogle uger, før trappen igen er åben.
Vi beklager de gener, som den midlertidige lukning af trappen kan give.