1 RETTEN TIL UDNYTTELSE
1.1 Rettigheden til at sælge og leje reklameplads i Metroen håndteres af driftsoperatørens udbyder Bauer Media Outdoor.
1.2 Reklamepladser stilles til rådighed ved aftale mellem Metroselskabet I/S, Metro Service og Bauer Media Outdoor.
1.3 Pris, vilkår og betingelser for udnyttelse af aftalte reklamepladser beskrives af driftsoperatørens reklameudbyder og er offentligt tilgængelige på dennes hjemmeside. Priserne fastsættes og justeres af den kommercielle leverandør.
2 DESIGN AF REKLAMERNE
2.1 Metroselskabet I/S udsteder overordnede retningslinjer for placering og design af reklamer.
3 RETNINGSLINJER
3.1 Reklamer må ikke indeholde indhold, der strider mod dansk lovgivning, lokale politivedtægter eller ikke er i overensstemmelse med god markedsføringsskik.
3.2 Reklamer må ikke indeholde indhold af krænkende karakter – herunder indhold af pornografisk, seksuelt eller voldeligt karakter.
3.3 Reklamer, der opfordrer til vold, hærværk, skaber uro eller nedværdiger enkeltpersoner eller grupper med henvisning til religion, race, køn eller seksualitet, m.fl., er ikke tilladt.
3.4 Indholdet af en reklame skal være egnet til at blive set af mindreårige.
3.5 Reklamer med religiøse budskaber er ikke tilladt, og religiøse organisationer må ikke være afsendere.
3.6 Reklamer og information (både trafikinformation og anden information) skal være tydeligt adskillelige, så passagerer ikke misforstår en kommerciel besked som rejseinformation. Reklamer må ikke nedværdige offentlig transport, udbydere af offentlig transport eller produkter og mærker relateret hertil.
3.7 Der skal være tydeligt angivet i reklamen, hvem der reklamerer.
3.8 Visse typer reklamer skal altid indsendes til Metroselskabet I/S til forudgående godkendelse. Dette inkluderer reklamer, der involverer kønsrelateret indhold, samt reklamer, der direkte eller indirekte kan være særligt krænkende eller voldelige, kan påvirke børn og unges skamfølelse eller på anden måde kan være egnet til at skabe konflikt på grund af deres budskab eller design.
Reklamer, der bruger nøgenhed eller billeder/tekst, der kan opfattes som pornografisk eller seksuelt, skal altid indsendes til forudgående godkendelse. Det samme gælder reklamer, hvor der kan være tvivl om, hvorvidt reklamen påvirker Metroselskabets forretningsinteresser eller hensyntagen til Metros kunder.