1. RETTEN TIL UDNYTTELSE
1.1 Retten til salg og udlejning af reklamepladser i Metroen varetages af Clear Channel Danmark A/S
1.2 Reklamepladser stilles til rådighed efter nærmere aftale mellem Metroselskabet I/S, Metro Service og Clear Channel Danmark A/S.
1.3 Udnyttelse af aftalt reklameplads er beskrevet på Clear Channel Danmark A/S's hjemmeside.
2. UDFORMING AF REKLAMERNE
2.1 Metroselskabet I/S udsteder overordnede retningslinjer for reklamernes placering og udformning.
3. RETNINGSLINJER
3.1 Reklamerne må ikke have et indhold, der strider mod dansk lovgivning, lokale politivedtægter eller ikke er i overensstemmelse med god markedsføringsskik.
3.2 Reklamerne må ikke have et indhold af anstødelig karakter – herunder indhold af pornografisk, seksuel eller voldelig karakter.
3.3 Reklamer, der opfordrer til vold, hærværk, skaber utryghed eller virker nedgørende overfor personer eller grupper under henvisning til religion, race, køn eller seksualitet med videre, er ikke tilladt.
3.4 Reklamer og information (såvel trafikinformation som anden information) skal klart kunne adskilles, så passagererne ikke misforstår et kommercielt budskab med rejseinformation.
3.5 Indholdet i en reklame skal være egnet til at kunne vises til mindreårige.
3.6 Skulle Clear Channel Danmark A/S modtage reklamer, hvis udformning og indhold synes at falde ind under de nævnte begrænsninger, skal de afvises – eller i tvivlstilfælde forelægges Metroselskabet I/S til godkendelse.
4. AD HOC BASERET REKLAME
Ved ad hoc baseret reklame/events gælder – ud over ovenstående retningslinjer – følgende regler: Metroselskabet I/S forelægges idé og oplæg til godkendelse.