Bestyrelsen har på mødet den 26. februar godkendt en kommerciel strategi med en række målrettede initiativer, herunder videreudvikling af Rejsekort med lancering af en app-løsning, der gør det muligt at tjekke ud, efter at kunderne har forladt stationen/bussen. Metroselskabet vil i 2016 også fortsætte indsatsen over for de metronære arbejdspladser, herunder de mange nye arbejdspladser, der etableres langs metrolinjen, med henblik på at synliggøre fordelene ved at bruge metroen for bl.a. de ansatte. Metroselskabet vil også – i samarbejde med de øvrige trafikselskaber i DOT – udvikle kendskabet til DOT og gennemføre en række adfærdskampagner, der skal påvirke kundernes adfærd, når det gælder cykler i metroen og flow på stationer. Initiativerne skal medvirke til at sikre passagervækst i fremtiden. De nye tiltag skal således sørge for, at metroen fortsat er et attraktivt transportmiddel med henblik på at fastholde den høje passagertilfredshed og tiltrække flere kunder.
Bestyrelsen fik en orientering om arbejdsmiljøet på metrobyggeriet, herunder en gennemgang af en række nye initiativer, der i de kommende måneder skal styrke arbejdsmiljøet på byggepladserne. Bl.a. vil der i løbet af foråret 2016 blive afholdt workshops i sikkerhedskultur for ledende medarbejdere både på hovedkontorerne og byggepladserne. Byggepladslederne vil desuden modtage undervisning i ansvar og opgaver mht. arbejdsmiljø, og endelig bliver der udarbejdet informationsmateriale til medarbejderne med fokus på den enkeltes rettigheder og pligter i forhold til arbejdsmiljø. Materialet vil blive udarbejdet på flere sprog.
Bestyrelsen godkendte desuden, at der nu sættes gang i en proces, hvor Metroselskabet i samarbejde med Statens Kunstfond undersøger muligheden for at integrere kunst i en eller flere af de kommende metrostationer på Sydhavnslinjen. Statens Kunstfond har bevilget 1 million kroner i kunstnerhonorar til projektet.